A A A

Zgrupowanie w Piechowicach

Pierwszego dnia rozruch o 7:30, góry witają nas słońcem i temperaturą -4. Pierwszy trening to 3 godziny jazdy na nartach biegowych. Przebiegamy trasę Polana Jakuszycka - Schronisko na Orle-Cicha Równia i nieformalny zjazd z Samolotu. Zmęczeni, bo to pierwszy raz w tym roku na nartach. Docieramy na smaczny obiad i po obiedzie regeneracja przed drugim treningiem.

Trzeciego dnia trening rowerowy. Zaczynamy trening rowerowy od rundy położonej na południowych stokach grzbietu kamienieckiego. Odśnieżonymi drogami przez Piastów - Kopaniec – Nową Kamienicę – Starą Kamienicę pokonaliśmy łącznie 64 km. Na mocno oblodzonych zjazdach mogliśmy się nauczyć trochę techniki, opanowania roweru oraz bezpiecznego lądowania na jezdni. Jako uzupełniający dzień następny trening to rekreacyjne pływanie na basenie KRUS Szklarska Poręba.

Kolejny dzień to wyprawa na Jakuszyce. Pogoda nie dopisała, ponieważ nastąpiła zmiana frontu atmosferycznego , który spowodował duże opady śniegu a następnie mróz. Pomimo to trening zgodnie z planem został zrealizowany, a warunki sprawiały że można było ciężko pracować.

Kolejne dni przeplatamy rowerem, nartami, sauną, bieganiem oraz przede wszystkim regeneracją po ciężkich treningach a temperatura coraz niżej. Wychodzimy na rozruch i temp. -20. Pobyt nasz dokumentujemy zdjęciami.

Kilka słów od zawodników:

-Od pierwszego dnia zaczęliśmy mocny trening na nartach biegowych. Ostatnim razem na nartach jeździłem rok temu- mówi Michał Łopato- po pierwszym treningu miałem straszne odciski na stopach i zakwasy na udach. Kolejne treningi realizowałem w 100%, dawałem z siebie wszystko na co było mnie stać. W niedzielę wchodziliśmy na górę Szrenicę. Po 1,5h marszu trener dobił nas pięcioma 200-metrowymi, stromymi podbiegami po stoku narciarskim. Ludzie patrzyli się na nas z lekkim zdziwieniem. Ostatkiem sił zbiegaliśmy z góry do samochodu. Ostatnie dni przeszkadzały nam w wykonaniu treningu rowerowego. Temperatura dochodziła do -20 stopni i w takich warunkach jazda na rowerze jest niemożliwa. Uzupełnialiśmy te treningi bieganiem, nartami, sauną, siłownią i treningiem na trenażerach .